logo

 
 
 
 
 
 
Home You are here: Головна2015Випуск 1

Професійна освіта: методологія, теорія та технології, 2015, Вип. 1

Професійна освіта: методологія, теорія та технології, 2015, Вип. 1

[Титул]{Title}

[Зміст]{Content} 3-4

Šedžiuvienė N., Urbonienė L. [Strategy of innovative teaching/learning in higher school] 5-15

Брюханова Н. О. [Компетентний фахівець - цільовий орієнтир сучасної професійної освіти]{The competent specialist – targets of modern vocational education} 16-25

Vyshpinska Y. M., Gatrych I. G. [Professional education of music teachers in the bukovina region educational environment – history and contemporaneity] 26-39

Дубініна О. В. [Інформаційне забезпечення організаційного механізму діяльністю ЗНЗ]{The informational support of the organizational mechanizm in secondary school activity} 40-49

Канівець О. М. [Використання сучасних освітніх технологій при підготовці філологів у британських ВНЗ]{The use of the modern educational technologies while training philologists at british universities} 50-59

Клімова А. М. [Професійна освіта майбутніх викладачів товарознавства в умовах сучасного освітнього простору ВНЗ]{Professional education of future teachers of commodities in a modern educational space of the university} 60-71

Коберник О. М. [Формування навчально-пізнавальної активності студентів у процесі застосування технології проблемного навчання]{Formation of the students’ training and cognitive activity in the implementation of problem-based learning technology} 72-82

Лісовий В. А. [До питання про визначення змісту феномена «професійна самореалізація викладача вищої школи»]{On the definition of contents phenomenon of «professional fulfillment teacher of high school»} 83-96

Лузан П. Г., Зайцева І. В. [Проблемно-розвивальне навчання як домінанта формування професійної компетентності майбутніх фахівців]{Problem-developing training as a dominant of professional competence formation of future specialists} 97-108

Матійчук К. Д. [Проблема формування пізнавальної самостійності у ході самостійної роботи майбутніх учителів іноземної мови у вищих навчальних закладах України]{Problem of informative self-study formation during the organization of independent work in the process of future foreign teachers training in the higher educational institutions of Ukraine} 109-125

Подборский Ю. Г. [Роль документоведения в подготовке специалистов профессий типа «человек – знаковая система»]{The role of documentation in training professions such «people – sign system»} 126-137

Прищепа С. М. [Впровадження основ проектування як особистісно орієнтованої технології у системі виховної роботи класного керівника]{Implementation of fundamentals of personality activity of teenagers is in the process of planning of educator activity of class leader} 138-149

Savchenko L. O. [Characteristic of the future specialists professional preparation to the quality educational assessment] 150-160

Соловйова Т. М., Ткаченко О. В. [Професійна освіта в Україні: історія становлення та розвитку]{Professional education in Ukraine: the history of formation and development} 161-171

Tanana S. М. [Using of interactive methods as a guarantee of effectiveness of professional preparation of future teachers-philologists] 172-180

Філіппова Л. Л., Грушева А. А. [Методика викладання навчальної дисципліни «Штучний інтелект»]{Methods of teaching «Artificial intelligence»} 181-191

Yaroslavtseva М. I. [Professional self-fulfillment formation technology for future specialists of pre-school educational institutions in the course of pedagogical practice] 192-206